Fredag

Så var det äntligen helg igen :) Dagen har vi tillbringat ute. Först åkte vi ner till stranden där dagmammorna i stan träffades med alla barnen, var verkligen trevligt! Alfred fick blåsa med såpbubblor vilket han verkligen gillade, även om det för honom var lite svårt att göra dessa bubblor. Han lyckades även tigga till sig två Pannkakor av en dagmamma, det dög nämligen inte med det som vi hade med oss, han skulle ha pannkaka! Innan vi åkte hem därifrån åkte vi förbi affären och köpte såpbubblor så vi kunde blåsa hemma. När vi kom hem hade båda barnen somnat i bilen så jag fick sitta ute i solen och ta en kopp kaffe :) kändes så lyxigt även om det inte varade mer än 20 minuter. Då fick jag istället två jätte ledsna barn att bära på i denna hetta, gissa om jag var svett! Alfred fick sen bada lite i baljan ute och han har kommit på att han kan balansera på kanten, vilket jag inte är så glad i. Sen gick han iväg (naken) och jag såg honom inte, så jag reste mig för att se efter vart han försvunnit. Då ser jag att han står och tittar på marken. Han har bajsat på gräsmattan. Fort in och hämtar papper... Han står inte kvar på samma ställe, detta medför att jag får jaga honom. Haha han är en dån busunge ibland :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0