Sandlåd och fönsterbyten

I Början av juni då vi hade en makalöst fin vecka så passade vi på att bygga ihop en sandlåda till Alfred. Han älskar verkligen denna sandlåda. Han passade på att hjälpa sin far att bygga ihop den också, är så härligt att se när han hjälper till och ska göra precis likadant som man själv gör. När den var ihopbyggd hjälptes vi alla åt att hämta skottkärror med sand och hälla i sandlådan :)
 
Min man har också varit mycket duktig och bytt alla fönster som ska bytas på nedervåningen. Så nu ska dessa foder göras och målas, skulle även behöva måla om hela huset. Tyvärr som det sett ut just nu har man inte kunnat måla någonting, men vi hoppas på bättre väder nu när mannen gör sista dagen i morgon innan vi har två hela månader ledigt tillsammans. Funderar på att måla huset i falusvart istället för rött. Får se hur mycket vi hinner med. Vill ju ändå kunna spendera tid tillsammans hela familjen också :)
 Alfred äter extremt sakta, även när det gäller att äta glass, då kan det bli såhär! Glassen hamnade aldrig i knät men det kunde den ha gjort om inte mamma räddade den i sista sekund och fångade den i handen.
 
Fick besök idag av Lisa och hennes sambo, det ver trevligt att få umgås med lite vuxet sällskap trots att barnen var med :) Fina presenter fick de också, barnen alltså :) Tack för dem! För några veckor sedan var även min kära vän Elin här och fikade vilket även då var mycket trevligt! Hoppas på att kunna umgås lite mer med henne till hösten då hon kommer vara hemma lite mer ;) Av henne fick barnen fia presenter också, tack! kommer så ofta på saker som jag ska skriva om i bloggen men när jag väl ska skriva så kommer jag inte ihåg dem. Blir väl så när man har barn, man blir väldigt tankspridd och glömmer mycket! Får helt enkelt försöka att inte tänka så mycket utan bara försöka att skriva. Inte tänka på att det ska vara fint skrivet och att det ska vara intressant för någon att läsa utan bara kunna skriva av sig.
 
Här hemma är vi just nu lite förkylda, mitt i sommaren, det är ingen höjdare. Det jobbigaste är att se sina barn snora och att de ska behöva ha denna hemska hosta som man får ibland när man är förkyld, en sån som kan hålla i sig flera veckor. Det enda positiva med hosta är att man får träna magmusklerna, vilket knappt existerar hos mig ;) Fy va jag har blivit lat, en softpotatis som går i frysen, kylen och skafferiet hela dagarna för att söka efter något gott som någon glömt fanns, men jag hittar inte så ofta något, vilket nog är bra, hur skulle jag annars se ut ;) Nog med detta, nu ska jag passa på att krypa ner i sängen och njuta av bokläsning när båda barnen sover och mannen sitter framför datorn och spelar spel. Han frågade om lov innan han började spela.. haha. Så sträng är jag väl inte att han inte skulle få spela eller?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, jag tror du är jätte sträng!! Och förresten, du får hålla bättre koll på Alfred! Han äter fortfarande upp Elsas saker.. När vi skulle flyga hem från Budapest var Elsa orolig över att Alfred ätit upp flygplanet.. Han får väl mat hemma?! ;)
Ska bli så roligt att ses!! (över en fika, eller två..) Jag orkar inte tänka på vikten nu när det är sommar.. eller jag tänker på den men orkar inte göra så mkt åt den:P

Svar: haha det är nog möjligt att han faktiskt kunde ha ätit upp flygplanet då han inte äter så mycket hemma, även om vi försöker! Ja visst är det sommar så är det, jag orkar inte heller, speciellt när man känner sig så sliten. Man orkar ju knappt klä på sig haha. Jag tycker alltid att det är lika roligt när ni kommer och önskar verkligen att vi kunde bo närmare varandra!
Litet Bo Lycka Och Ro

2012-06-28 @ 22:48:38
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0