Lite allmän uppdatering ;)

Jag känner att jag kanske måste uppdatera lite hur allt ser ut här hemma. Jag är mammaledig fortfarande och trivs bra med det. Kommer vara hemma till 1 Mars, då återgår jag till mitt jobb och då kommer Hasse vara hemma till Augusti.

Vad sysslar jag med under dagarna när jag är hemma?
Jo jag städar, tvättar lagar mat, bakar (läs ofta! inte konstigt att jag börjar gå upp i vikt :( ). Ibland åker jag ner till stan och spenderar lite pengar eller så går vi ut på promenad. ibland åker vi iväg till kompisar och busar när de är lediga eller så åker vi till farmor och Hilda och leker.
 
 
Vad tycker vi om linas matkasse?
Vi har varit nöjda! Vi har fått hem kassen tre gånger och inte varit missnöjd med någon maträtt. Känns så skönt att få hem allt och att inte behöva tänka på vad vi ska laga för mat. Att få hem matkassen varannan vecka är dessutom alldelless lagomt.
 
Vi (jag) har köpt färdigt alla julklapparna till barnen, vilken känns så skönt! Jag vet precis vad jag ska köpa till Hasse! I år har vi bestämt att vi endast köper 1 julklapp till varann då vi har köpt oss en ny systemkamera, så vi får se det som en julklapp till oss :) Blev en Canon 650D.
 
Inez då?
Inez tar sig fram överallt och har gjort det sedan hon var 8,5 månad. Han står upp mot möbler och ibland ställer hon sig upp utan stöd. Är överallt och når allt! Hon har fått två tänder och har en tredje på gång. Äter mat gör hon, eller ska jag säga att utveckligen gått bakåt för denna vecka har hon endast ätit några skedar, om ens det, vid varje måltid. vet inte vad jag ska ta mig till? Såfort hon ser skeden vänder hon på huvudet, hon smakar inte ens innan! Blir galen på henne! Detta för ju med sig att hon är gnällig nästan helatiden och då får man gå och bära på henne, vilket leder till att jag får sååå ont i ryggen. Alfred sa häromdagen mamma, du har ont i ryggen? Alfred kan gå själv. Annars brukar han vilja bli bärd han med :)
 
 
 
 
Huset?
Jag kan säga att det stått still ganska länge! Har inte gjort något sen i sommras. Eller nja nu ljuger jag lite. Vi har satt igen dörren mellan köket och kakelugnsrummet och tapetserat denna bit. Men annars är vi så trötta på kvällarna och på helgerna vill man gärna göra något roligt tillsammans.
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tack för en efterlängtad uppdatering!! <3 Härligt att höra hur alla utvecklas och att det rullar på för er. Kan hon inte ha ont i munnen pga nya tänderna? Och matvägra av den orsaken? Går flytande mat lättare? Stackars Inez! Och din rygg :) Kramar

2012-12-05 @ 15:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0