Finlandsresan del 4

Sista kvällen i Finland så gjorde vi ostfondue. Det var första gången som jag ätit det och det var såå gott :) Det kommer jag försöka göra fler gånger, men inte allt för ofta, det är ju ändå ganska mycket fett!









Alfred sov middag i min famn innan vi begav oss mot båten och hemmåt. Det är verkligen så gosigt när han sover i famnen, speciellt nu när han är så stor :)




Här sen ni några av de sakerna som vi köpte/fick ifrån finland. De fina hyllorna (en kopia av sebra hyllorna) köpte vi på halpa halli. Så istället för att betala över 1000kr för dem så fick vi dem för ca. 16 Euro! De är tänkta till att stå i Alfreds rum när det blir färdigt. Solbrillorna och jogging dressen till Alfred är också köpta där, brillerna gick på ynka 2,9 Euro, så där tyckte jag absolut att jag gjorde ett kap ;)

Den fina briobilen fick Alfred av min mans morbror och hans fru (de med det nybyggda huset) och jag fick en examenspresent ett badlakan och pengar som fick gå till att köpa en ny lite nytt vardagsporslin. Köpte två koppar och två assietter av Iitalas Teema i färgen turkos, så nu vet ni vad vi har börjat samla på :) Till min stora förvåning fick jag utav den andra morbrorn och hans fru fyra mat tallrikar i samma serie :)









Första dagen på jobbet gick bra, fick liten introduktion på vad de sysslar med på avdelningen. Sen fick jag ett ett passerkort samt skåp till att förvara värdesaker och mina kläder i. Kändes så konstigt, på ett positivt sätt, när hon klistrade på mitt namn på skåpet :) Ska försöka ta en bild på min jobboutfit i morgon ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, jag gillar den turkosa färgen! men det gör inte min man:( Men det är bra att veta att ni samlar på det nu.. :) Kram

2011-03-01 @ 21:51:21
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0