Nattningen

Just nu tycker jag att det går relativt smidigt att lägga Alfred för natten. Det var ett tag då det var jätte krongligt, det var när de två tänderna i underkäken började komma upp. Efter det var det en jobbig period, men nu går det väldigt smidigt. Vi börjar med att ge honom en flaska välling när han ligger i sin säng, efter vällingen ber vi en kvällsbön och sen lägger någon av oss i våran säng brevid och låtsas sover. Alfred kan då under tiden ställa sig upp och titta sig omkring eller leka lite med någon av gosedjuren han har i sängen. Efter en stund lägger han sig ned på mage och bökar lite, vänder på huvudet några gånger, men sen sover han. När vi däremot på förmiddagen skulle försöka få honom att sova middag så ville han inte så min man tog ned honom till köket och gjorde iordning mat. Tänkte att om han får något i magen kanske det blir lättare att lägga honom. Visst hade vi rätt i det, men vi trodde ju inte att han skulle somna som han gjorde, nämligen mitt under matningen, då satt han där i sin matstol och sov.  Vi tog upp honom och lade honom i hans säng och så sov han där i nästan två timmar innan han vaknade :)

I morgon börjar jag på mitt nya jobb, ska bli så spännande! Men fy va nervös jag börjar bli. Uppdaterar i morgon hur det har gått :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha! Så gjorde ju Hasse också som liten.. så då vet man var Alfred fått det ifrån:)

2011-03-01 @ 09:51:01
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0