Beslutsångest

Hjälp, hur ska jag göra? Jag har nu blivit erbjuden 2 jobb. Det ena jobbet är på en medicin avdelning, där kommer man att jobba treskift, vilket innebär dag, kväll och nat (Måndag-Söndag)t. Detta vikariat är från mitten av Mars till September. Det andra jobbet är på Dialysmottagningen och är ett tvåskifts jobb vilket innebär dag och natt (Måndag-Lördag). Detta vikariatet är från Mars till December, med möjlighet till förlängning.

På medicinavdelningen har jag haft praktik 2 ggr och vet på ett ungefär hur man arbetar där och vilka som arbetar där. Det positiva är att det är sån bredd på vilka patienter man får in och att arbetet är mer varierande än vad det kansek är på Dialysen. Det negativa är att man måste jobba natt samt att jag endast kommer få 2 veckors brevidgång Dialysen däremot är ett nytt ställe, men när jag var där på intervjun kändes allt så bra. Det var en sån härlig känsla och jag kände direkt att jag skulle trivas bland personalen. Det positiva här är faktiskt att vikariatet är längre och att man inte jobbar natt samt att jag skulle få 8 veckors brevidgång och upplärning. Det neativa kan vara att det är en smalare inriktning.

Valet är svårt, men jag har sagt att jag kommer höra av mig i slutet av veckan om hur jag vill göra. Går jag på magkänslan just nu så lutar det åt dialysen. Jag menar bara för att man börjar arbeta där så betyder det ju inte att jag kommer behöva stanna där resten av livet.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, vad roligt att få börja jobba.. Jag hade nappat på dialysen.. som du säger själv så behöver det ju inte var för resten av livet:) Dessutom är det nio månaders sammanhängande arbete så då får du en bra mammapeng om ni skulle ha barn igen nångång, hehe:)

kram

2011-02-15 @ 19:06:11
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hmm svårt. Jag gillar tre-skift men förstår att du vill undvika natt. Det positiva är att du blir ledig fler dagar per månad då. En fördel med dialysen som ett smalt område kan ju vara att du kommer bli väldigt duktig på det! Även om det inte ger lika bred erfarenhet. Att stämningen är trevlig är ju väldigt viktigt också! Du får nog känna efter själv vad du tycer väger tyngst, båda är bra erbjudanden! Kram

2011-02-17 @ 08:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0