ut och gå

Vet inte om det är så att jag ska glömma detta med att fortsätta med barnvagnspromenader. Som läget är nu så vill inte Alfred vara i vagnen längre. Så fort jag lägger ner honom i vagnen gråter han. Igår fick jag gå och bära på honom och skjuta vagnen, inte kul. Men vad gör man inte, vill ju inte ha en gråtande och skrikande bebis i vagnen när man är ute och går. Så fort han kommer upp i famnen blir allt bra igen. Är detta bara en fas eller kommer det att vara såhär nu?
När han ska sova är det lite samma sak, man kan inte lägga ifrån sig honom när han somnat för då vaknar han. Just nu så får han ligga på min mage och sova på nätterna eller ligga brevid mig, om jag har tur så sover han fortfarande om man lägger ner honom i vaggan, men när man är trött tar man inte riksken för man vill ju få lite sömn själv också. Hoppas verkligen på att det blir bättre. Vill ju kunna gå ut på promenader i friska luften, samt att kunna sova på nätterna.

Kommentarer
Postat av: Hanna

För oss blev det bättre när Elsa kunde sitta upp i vagnen. Hon ville aldrig ligga i den när hon var vaken. Och nu när hon kan gå vill hon inte ens sitta i vagnen utan nu ska hon gå själv.. Elsa sov inte heller när man la ifrån sig henne.. de andra mammor som jag känner sa samma sak om deras barn.. MEN, det blir bättre med tiden! Vi tog in barnvagnen och körde fram och tillbaka över en låg tröskel när hon sov. Efter ett tag lät vi den vara och när hon vaknade körde vi en liten stund till och lät den vara när hon somnade.. och höll på så där tills hon somnade djupt, då sov hon ca en halvtimme på egen hand.. Efter hand gick det bättre och bättre men det är först nu som hon sover mer än 40 minuter i sträck på egen hand..

Sköt om dej! Och försök inte hinna göra en massa annat för då tröttar du ut dig, fokusera på barnet för tyvärr är det ju så att man blir tröttare och tröttare som mamma tills barnet lär sig att sova hela nätterna igenom.. Då vänder det:)KRAM

2010-06-24 @ 14:30:20
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0