promenera eller inte

Idag ska jag och Alfred iväg igen och träffa de andra mammorna och bebisarna som vi träffade förra veckan. Det är lite längre väg denna gång så det tar kanske 20 minuter till att gå. Vädret ser bra ut men det är ändå lite halvgrått. Kanske ska man bara ta och göra det utan att tänka på att det är långt, bara att sätta på sig bra skor.
Kan verkligen inte hålla mig ifrån dessa sötsaker, vad ska jag göra. Har precis varit uppe i frysen och hämtat chokladmuffins som jag värmde på och ska hugga in i... känns så hopplöst.

Alfred sov bra i natt han vaknade vid 3 och sen vid 5 på morgonen, men innan han somnade var han hur gnällig som helst ingenting hjälpte. Jag försökte med att byta blöja, ge honom nappen, ge honom bröstet, gå runtomkring på honom och gunga, men inget hjälpte han fortsatte att gråta och gråta. Efter x antal timmar så somnade han tillslut och då vet man inte om man vågar lägga ifrån sig honom eller inte då man är rädd att han ska vakna och man får börja om från början igen. Det har varit såhär varje kväll nu i kanske 1 veckas tid och jag kan inte förstå varför. Det brukar börja kring kl 7 och så håller han på till 22-23, man är helt slut när man äntligen fått honom att somna. nåja han sover nu iallafall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0