Onsdag = mammadate

Och så var det onsdag. Har inte haft någon inspiration till att skriva nu på länge. Känns som att det inte händer så mycket spännande i mitt liv, men men ska försöka skärpa mig.
I måndags var vi på BVC igen han är nu 54 cm lång och vägen 4200g han växer så det knakar :) känns bra!

I går var vi ute i det fina vädret nästan hela dagen. Tog en lång promenad på två timmar, vilket kändes bra, det var så skönt. Idag blir det en mammadate tillsammans med 3 stycken mammor från kyrkan som fått bebis mars-april. Ska bli roligt att träffas och prata och mysa lite med andra i samma situation. Tänkte att Alfred och jag ska gå dit, det är omkring 5km dit så då blir det att vi kommer få våran dagliga motion idag. Sen är det så fint väder att det bara är härligt att få njuta sålänge det faktisk är fint :)

Nu i helgen ska vi på ett av två bröllop som vi är bjudna på nu i sommar, ska bli roligt faktiskt. Får hoppas på att Alfred är snäll så vi kan sitta i kyrkan utan att behöva få gå ut. Vill ju inte missa själva cermonin. Tycker att det har varit så svårt att hitta en bra outfit till brölloppet, vet fortfarande inte riktigt vad jag ska ha på mig. Finns inget som passat när jag tittat i affärerna, sen vill man ju gärna ha något på sig som är smidigt att kunna amma i, inte det lättaste att hitta. Tyvärr så passar inga utav mina klänningar som jag redan har, då mina boobs är för stora för dem :( Nåja, det är ju inte jag som ska gifta mig så inget fokus ska ju vara på mig. Får ta något som finns i gaderoben. Köpte två toppas som jag skulle kunna ha, frågan är bara vilken kjol jag ska ha. Får visa er vilken outfit som jag väljer sen. Nu ska jag återgå till Alfred och njuta av denna dag :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nu är han alltså ungefär lika stor som Elsa var när hon föddes.. fast hon var "bara" 52cm så han är lite längre men vikten är densamma:)



Ja, haka på min gå-ner-i-vikt plan! Det är lättare om man vet att man inte är ensam..



Kram

2010-06-02 @ 21:26:28
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0