Fixat

igår var jag och alfred iväg till universitetet då jag skulle lära mig S-HLR. Vi är nämligen tvungna att ha gjort detta innan termin 6, så då åkte vi in och fixade det. Sedan åkte vi upp till mannens jobb och hälsade på och när vi ändå var där och hade parkerat gick vi på stan, det var fullsmockat med folk då det var som någon slags marknad. Kom fram med nöd och näppe. Hittade en somrig fin klänning på veromoda som jag köpte, utan att prova, är ju lite svårt att prova då man har en liten en med sig som ligger i vagnen. Så denna klänning blir förmodligen den som jag kommer att ha på mig i morgon, om jag inte ångrar mig i sista stund. Lovar att ta bilder på bröllopet och på min outfit och visa er, om vi inte glömmer kameran vill säga ;)

Tänkte att nu ska jag försöka att gå ner i vikt, vågen har ju stått still i 1 månad nu. Så att gå ut och gå varje dag är ju ingen dum ide. Ska verkligen försöka med det även om det bara blir en liten promenad. i förrgår gick vi till stan där mammadaten ägde rum, detta tog 1 timma och vädret var fantastiskt! När vi skulle hem så ville mannen hämta oss då han redan var hemma och längtade efter oss så mycket att han inte orkade vänta på att vi skulle ta oss hem till fots. passade även på då att köpa bröllopspresenten som skall med i morgon.

Idag blev det en kortare promenad på 30-40 minuter, var lite kyligare än de övriga dagarna i veckan då det blåste lite kallt. När Alfred sov så passade jag på att sy om en kjol som jag fyndade igår för 50kr. Det var en ballongkjol, så jag klippte och sydde om den till en vanlig kjol.
Nu är grillen igångsatt och vi ska lägga på våran stek, ka bli så gott! Mannen har även varit duktig i trädgården idag och klippt ner våran "ogräsbuske" som tagit upp typ 1/5 av tomten. Så nu ser trädgården större och finare ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0