en dag ute

igår var vi ute i det fina vädret nästan hela dagen. jag planterande smultronplantor ifrån trädgården i planteringslådor som jag bad mamma ta med till mig. sen fick jag två pelargoner som fick hamna på trappan utanför dörren. våra katter älskar att vara ute nu när det är så varma och fina dagar.
Alfred tycker också om att vara utee när det är så skönt väder, dessutom så blir det alldeless för varmt inne när det är varmt ute så det går knappt att vara inne då.

idag har jag varit på efterkontrollen hos barnmorskan, allt gick bra. Sen var vi ute och gick en promenad på 1 timma. Lika lång promenad tog vi igår. Det är inte så svårt att komma ut på dessa promenader varje dag. Det svåra är att inte äta sötsaker, då jag är ett kakmonster, älskar alla typer av kakor, hårda som mjuka, kladdiga som torra :) Detta gör dock att det inte går så bra att låta bli dem, vilket i sig leder till att jag inte går ner i vikt. mattematiken är inte så svår. Dessutom så blir sötsuget stort då man är trött och behöver snabb energi. skulle önska att jag hade mer karaktär, eller fler nyttiga recept på sötsaker, om nu detta finns. Sen är det inte det lättaste att hitta nyttiga matrecept heller, tycker att det är nog svårt att hitta på mat till en hel vecka, vart ska man få inspiration ifrån?









en av katterna

Alfred som myser hos mormor

pelargonerna som fick sin plats på trappan

de omplanterade smultronplantorna

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag önskar att vi bodde närmre varandra.. Då hade vi kunnat hitta på en massa kul varje dag:P



Är ni hemma i helgen? Vi kommer upp på fredag, till Jennies student, och stannar några dagar.. Hoppas vi hinner ses lite:)

2010-06-08 @ 11:34:02
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0