utflykt och loppisfynd

Blev inspirerad av min kära vän Johanna och gjorde precis det som hon och hennes man gjorde för några dagar sedan, nämligen att besöka hemsjö gårdsbutik, detta ligger mellan Svartå och mullhyttan. Det var beläget mycket fint vid en sjö, hade en fin trädgård och massor av fina saker till försäljning i lantlig stil. Där köpte jag tre stycken skyltar som jag har tänkt att jag ska ha i min köksträdgård i framtiden :)
Efter att vi varit där stannade vi vid sjön och fikade då min mor packat med sig lite smörgåsar, kaffe och kakor :) Medans mina föräldrar passade Alfred gick jag och min man ner och tog oss ett dopp, det var så härligt!

När vi kom hem gick jag och min mor till loppisen som finns här i närheten hos oss, inte ens 500 meter från vårat hur, där hittade jag ett så fantastiskt bord som var från slutet av 1800-talet början av 1900-talet ( talade kvinnan om för mig som har loppisen). Det är ett halvmånebord, blev så glad eftersom jag letat länge efter ett sådant! tyvärr fanns bara ena halvan av bordet, detta gör i och för sig inte mig så mycket då jag ändå bara ville ha ett halvt bord. Är hursomhelst så glad att jag fann det! Sen köpte jag även en slags korg som jag har tänkt använda som ett tidningsställ, vet inte om jag tycker att det är fint eller fult, men jag ville på något sätt ha den. kanske blir till att måla vit?




min man och jag

min mor och far

bild från trädgården vid gårdsbutiken





det fina bordet





skyltarna från gårdsbutiken

tidningsstället

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte fint Elin! Både bordet och tidningstället!! Jag tycker inte du behöver måla!! Fint som det är! Kram

2010-07-16 @ 20:58:59
Postat av: Elin

Men va sjutton, var är andra halvan?! Vi skulle ju dela, remember?? ;) puss

2010-07-16 @ 23:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0