matdagbok

Ja så är det. Jag har börjat föra en matdagbok. För att jag ska kunna vara ärlig för mig själv och se vad jag stoppar i mig och vad jag utför för träning. Hittade en gratis sida som heter matdagboken. Där för man in sina värden och får fram sitt BMI, hur mycket kalorier man ska få i sig varje dag och så för man helt enkelt en matdagbok så ser man hur många kalorier man får i sig. Jag gör inte detta för att hårdbanta utan för att hålla lite koll på vad jag stoppar i mig, för det gör på något sätt att man skärper sig lite då man faktiskt ser vilka onyttigheter man stoppar i sig. Då vill man helt enkelt visa för sig själv att man kan bättre och så kanske man inte proppar i sig en massa glass utan man tar lagom mycket istället :)
Kan rekomendera sidan till dig som vill gå ner, upp i vikt eller vill behålla vikten, eller helt enkelt bara vill ha koll på vad du stoppar i dig.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Är oxå med i matdagboken.. fast det var länge sedan jag loggade in där.. kanske märks på min figur;)



De bästa loppisarna är ju i värmland.. den plåtburken du kommenterade köpte jag i Nässundet! Men jag går gärna på loppisrunda nästa gång ni kommer hit! Då kan vi leta upp varenda loppis i stan som är värd att besökas:)

2010-07-07 @ 22:30:31
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ååå va bra!! Tack för tipset:)

2010-07-09 @ 18:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0