en helt vanlig onsdag

Idag har vi inte gjort mycket, dagen har bara svävat förbi utan att man fått någonting gjort. Detta beror delvis på att man inte har så mycket energi kvar till att göra något. I måndags var vi till ikea och provade lite madrasser då vi måste köpa ny till våran säng, det fanns en madrass som vi fastnade för som det troligtvis kommer att bli. Det konstiga med ikea är att man går in utan att man tänkt sig att köpa något speciellt, men när man väl ska betala (som i måndags) gick kalaset på kring 900kr, What?? vad är det som vi har köpt egentligen, känns som att man inte köpt någonting. Det blev lite blommor, hyllkonsoler, en filt,en bänk till badrummet att kunna ställa grejer på och en toaletsits. nästa gång blir det iallafall betydligt dyrare då vi köper madrasserna, och vad mer kommer då följa med hem?
Ska ut och springa lite senare, väntar till kring 20.00 innan jag beger mig ut så att det hinner bli lite svalare ute och så att maten som man ätit hinner sjunka undan. Vill verkligen inte vara en tjockis, känns som att jag inte kommer kunna bli smal igen.. känner mig lite deppig faktiskt, speciellt eftersom jag inte är någe peppad alls till att träna, är bara trött helatiden och känner mig orkeslös och det leder ju även till att det slinker ner ett och annat som innehåller socker och som även kallas kaloribomb. Tänk om man ändå hade en personligtränade och lås på skafferiet så man inte kunde baka så mycket godsaker som man senare äter upp själv. Det roliga är ju det att man faktiskt tycker synd om sig själv när man äter det som man bakat.. haha. Nej nu måste jag förbereda mig mentalt att det är roligt att springa så jag hinner bli lite peppad inna man ska bege sig ut i spåret!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Heja dig Elin! Du har peppat mig att börja springa så ikväää var jag ute på min första joggingtur på över två år!! Jag vill inte heller vara en tjockis längre! Det senaste året har jag legat rätt så still med vikten.. jag får ryck ibland och tränar som en galning i några veckor och sedan försvinner motivationen när jag inte ser något resultat.. Mitt nya "projekt" är att äta mindre kolhydrater och mer protein och frukt och grönsaker. Det är faktiskt nästan lika roligt att göra olika sallader som att baka.. bara man har goda ingredienser hemma! Vill äta fräsch mat så imorgon ska jag storhandla nyttigt:P Önskar fortfarande att vi kunde bo närmre varandra så vi kunde peppa varandra bättre och laga mat ihop och träna tillsammans.. Kraam

2010-07-21 @ 20:25:36
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0