Sovrutiner....

det är verkligen svårt! Igår började jag med att försöka lägga Alfred vid kl 19.00 Gick kalas bra till en börjar, men han förstår när det är dax för att sova och blir jätte ledsen. Men ändå så tog det 1 timma sen sov han :) Hoppas nu på att få in detta som rutin så att han inte blir så ledsen om dagarna och jag tycker att det har hjälpt för idag har han varit så mycket gladare än han varit på några veckor, så jag tror att detta var vad han behövde! Så numera blir det inte så sena kvällar hemma hos folk som man hälsar på, förstår nu att det är mycket viktigt för ett barn att ha sina rutiner. Sen är det ju detta med att gå ut och gå, det blir stora protester när jag lägger Alfred i vagnen, provade till och med i dag att sätta kuddar bakom ryggen, men detta fungerade tyvärr inte, det slutade med att jag fick sätta på mig bärselen och gå en kort runda i kvarteret, vilket resulterade i att Alfred somnade i bärselen och väl hemma lade jag ner honom i vagnen så han fick sova. Kanske ska prova detta nästa gång också fast att jag tar med mig vagnen så att jag kan gå en längre runda, för det blir nämligen otroligt tungt att gå ut och gå med honom i bärselen. Men men vad gör man inte för att sina barn ska vara nöjda :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0