Preeklampsi/Havandeskapsförgiftning

Dagens besök hos barnmorskan skulle vara ett rutinbesök. Det slutade med att jag hamnade på förlossningen. Det är inte lika farligt som det låter.
Hade en aning protein i urinen. Hon frågade om jag hade haft huvudvärk, vilket jag faktiskt haft under de senaste dagarna. Hon kontrollerade blodtrycket vilken visade sig vara 140/90. Hon frågade om jag upplevt svullnad, om jag har tänkte jag, fick ju inte ens på mig mina egna skor i morse, utan fick ta mammas skor som jag lånade hem hit för jag anade att denna dagen skulle komma.
Barnmorskan ringde till förlossningen som ville att jag kom in för att ta blodtryck och urinsticka igen. Fick även mäta CTG-kurvan. När detta var klart kom läkaren in och uppmanade mig till att jag måste vila liggandes, minst 2 timmar under förmiddagen och 2 timmar under eftermiddagen, för att inte förvärra denna situation. Detta för att jag och mitt barn ska må så bra som möjligt. Hade jag jobbat, så skulle hon ha sjukskrivit mig sa hon, men hon kunde inte tvinga mig att hålla mig ifrån skolan, men att jag skulle tänka och känna efter innan jag gjorde något. Nu ska blodtrycket och urinen kontrolleras två ggr i veckan.
Försöka att varva ner nu tills bebisen kommer var hennes råd.

Så nu får jag försöka att ta det lilla lugna :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nu får du verkligen vila ordentligt!! Ni kanske inte orkar komma hit till helgen, i så fall har vi all förståelse för det! Så gör precis som ni känner! Stor kram till dig

2010-04-08 @ 06:48:08
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se/
Postat av: Elin

Men gumma då =/ tur att vi inte har så många dagar i skolan då under kursens gång!

2010-04-08 @ 11:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0