♥ 14 Dagar ♥

Nu är det bara två veckor kvar tills våran lilla bebis är beräknad att komma till oss. Det är spännande samtidigt som det skrämmer mig. Det är oerhört svårt att tänka sig in i rollen som mamma, att man ska ta hand om ett barn, ett stort ansvar! Är lite skrämmande när man tänker på förlossningen, man har ingen aning om vad man väntar, mer än att man hört om den otroliga smärtan som man upplever. Även om alla pratar om denna smärta väldigt mycket, så säger alla att det är värt det, man får något ifrån det. Det är så sant och det är väl så jag försöker tänka.

Låter kanske lite konstigt, men jag är rädd för att jag ska bli en sån mes när det väl gäller. Att jag ska vara dendär jobbiga patienten som bara klagar och är missnöjd. Ingen vill ju vara den personen. Vill känna mig tuff och stark! Tyvärr är det inget som man kan välja, men man kan ju hoppas på att man iallafall inte blir den värsta patienten som dem haft, finns väl alltid dem som är värre, eller?

Hursom så har jag varit till banmorskan på morgonen idag, blodtrycket var stabilt har inte ökat sen sist, men..., Tänk att det alltid ska komma ett men, jag hade protein +2 idag, förut har jag endast haft lite spår av det. De skulle ringa mig så att jag får komma in på en kontroll senare idag. Hoppas att allt går väl. Som barnmorskan sa så är det alltid mamman som blir dålig innan barnet blir det, och som det är just nu mår jag bra, hoppas det fortsätter så :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi tänker på dej! Nu måste du passa på att vila! Strunta i allt annat!! Det viktigaste du har är bebisen och du själv förstås!! kram från oss

2010-04-16 @ 22:16:04
URL: http://attvaramammaochfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0